دنیای سرگرمی و جوک

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



سفارش دسته گل

امروزه ریزش مو مساله عمومی است و گاهی اوقات به کابوس تبدیل می شود. به نقل از وبسایت «msnbc» با کیفیت ترین روش بهبود طبیعی ریزش مو استفاده از گیاهان مفرق است.
برخی از گیاهان مانند طاقـت زرد گزنه تصفیه کننده خون و تحریک کننده افزایش مو است. در اینمطلب به چند گیاه مفید جهت ریزش مو اشاره خواهیم کرد که خواندن آن مفید است.
▪ صبرزرد: مصرف این گیاه باعث بیشتر شدن مو مانع ریزش آن می شود. طاقـت زرد جریان گردش خون در پوست سر را بازبینی می بخشد افزایش مو را تحریک می نماید .
▪ غان: روغن تهیه و تولید شده از درخت این گیاه به کاهش ریزش مو یاری می نماید و باعث افزایش مو می شود. اکثرا این گیاه به افرادی که از کم شدن مو رنج می برند توصیه می شود.
▪ بابا آدم : این گیاه بعضی از مواد شیمیایی را که باعث ریزش مو می شود از بدن سم زدایی می نماید . عصاره روغن ریشه این گیاه که یکی از اثر گذار ترین گیاهان برای پیشگیری از ریزش مو به حساب می آید، سرشار از «phytosterols» و اسیدهای چرب طبیعی است که جهت حفظ موی سر و بیشتر شدن طبیعی آن لازم است .
▪ علف گربه: این گیاه ضد خارش است و افزایش مو را تقویت می نماید .
▪ بابونه: بابونه، برای موهای چرب که حاوی شوره سر است مفید است . علاوه بـر آن این گیاه با ایجاد تعادل در میزان آب مانع خشک شدن پوست می شود. بابونه تارهای مو را تقویت احیا می نماید آسیب های مو را که بر تاثیر بیماری های داخلی به وجود می آید به حداقل می رساند.
▪ دم اسبی: این گیاه حاوی ماده ای به نام «silica» است که با جوان سازی پیاز مو باعث بیشتر شدن آن می شود. به اضافه آن این ماده به بیشتر شدن ناخن نیز سرعت می بخشد. می توان روغن آن را به طور مستقیم روی پوست سر بمالید و یا این که به صورت خوراکی، کپسول آن را استفاده بکنید . گیاهان دیگری که مانع ریزش مو می شود عبارتند از: شیرین بیان، همـواره بهار، گزنه، جعفری، رزماری، مریم گلی.

  • علی منصوز